5 wakacyjnych nawyków, które warto zachować na dłużej

Drukuj Kategorie: Autor: Gosia

Wakacyjny sezon letni pomału dobiega końca. Często w tych urlopowych miesiącach mamy mniej pracy, a trochę więcej czasu dla siebie. Dzisiaj chcę przedstawić Wam pięć nawyków, które bardzo często są z nami podczas tych ciepłych dni, a które to, są bardzo dla nas pożyteczne i warto byłoby wprowadzić je do swojego codziennego rozkładu dnia.

Zwróć uwagę, które z tych nawyków są obecne w Twoim życiu na stałe, a które goszczą tylko od czasu do czasu. Być może zauważysz, że w Twoim życiu są obecne tylko niektóre z nich, jednak nie wykorzystujesz ich w pełni. Pamiętaj, że Twoje życie składa się właśnie z nawyków, dlatego tak ważne jest, abyś budował swój dzień z czynności, które są dla Ciebie korzystne i prowadzą Cię do upragnionych celów.

w poniższych punktach z pewnością zauważysz kilkakrotnie poruszany temat planowania. Może Cie to zdziwić, jednak jeśli czytasz na bieżąco moje artykuły zapewne wiesz, że bardzo zwracam uwagę właśnie na ten aspekt. Aby wprowadzić do swojego życia nowe nawyki, aby pozbyć się tych niechcianych, czy zachować te korzystne na dłużej warto posłużyć się planem. O wprowadzaniu nowych nawyków pisałam w artykule Jak wprowadzić nowe nawyki do swojego życia. Dobre nawyki, czyli takie które Ci służą, potrafią przepięknie wzbogacić Twoje życie i sprawić, że będziesz się czuł zmotywowany do działania i bardziej świadomy tego, co w danej chwili robisz.

Poniżej przedstawiam 5 nawyków, które bardzo często goszczą w naszym rozkładzie dnia głównie w okresie urlopowym, a to z pewnością zdecydowanie za rzadko.

RELAKS

A od czego innego mogłabym zacząć? ;). Do czego potrzebny jest nam relaks? A na przykład do tego, aby efektywniej i skuteczniej pracować, aby uspokoić umysł i kreatywniej myśleć, aby odprężyć ciało i zregenerować siły. Nie jesteś robotem. Pomyśl, że największe umysły tego świata planują swój relaks. Tak, dokładnie PLANUJĄ. Dlaczego Ty miałbyś tego nie robić? Kiedy znasz siebie, wiesz mniej więcej przez jaki czas jesteś najbardziej produktywny, a kiedy ta produktywność spada. Możesz to wykorzystać – planując właśnie przerwę.

Pomyśl co Cię najbardziej odpręży i zregeneruje. Może będzie to spacer po okolicy, a może drzemka? Zaplanuj, że np. będziesz pracował bez przerwy przez 50 minut, po czym na 5 minut zamkniesz oczy i dasz im odpocząć. Jeśli w pracy nie możesz sobie pozwolić na planowanie takich przer, planuj swój relaks poza pracą. Znajdź po prostu czas w ciągu dnia, w którym będziesz mógł podładować swoje baterie.

CZAS DLA BLISKICH I PRZYJACIÓŁ

O tym jak drogocenne są dla Ciebie relacje z innymi pisałam w artykule Jak relacje z ludźmi wpływają na Twoje zdrowie? Opisałam tam, że bliskie, wartościowe przyjaźnie potrafią zadziałać lepiej niż niejedno lekarstwo, a brak takich relacji może być bardziej szkodliwy niż palenie papierosów. Po więcej zapraszam Cię do wspomnianego artykułu.

Znajdź zatem czas dla bliskich, a najlepiej… zaplanuj go (planowanie to jedna z moich ulubionych rzeczy – bo działa!). Jeśli trudno Ci spontanicznie znaleźć czas dla innych, najlepszym rozwiązaniem będzie, jeśli sprawdzisz wcześniej wolne dni czy godziny w swoim kalendarzu, a następnie dopasujesz te terminy do drugiej osoby. Przyznam, że ja już od dłuższego czasu (bodajże od kiedy skończyłam liceum) postępuję właśnie w ten sposób. Dzięki temu mam czas na spotkania z ważnymi dla mnie osobami, również w miesiącach, w których tak ja, jak i oni mamy dużo innych obowiązków.

DBANIE O SIEBIE

Kolejna kwestia, na którą zazwyczaj nie mamy czasu. Zauważ, że prawie za każdym razem pojawia się coś innego, ważniejszego od nas samych. Co może być ważniejsze od Twojego zdrowia i dobrego samopoczucia? Jeśli nie będziesz dbał o siebie, nie będziesz w stanie zadbać odpowiednio o innych. Znajdź zatem czas tylko dla siebie. Pomyśl o sobie jak o bardzo ważnej istocie i zaprzyjaźnij się ze sobą.

Czego Ci trzeba? Spokoju? Zrób listę rzeczy, które kojąco wpłyną na Twój umysł i realizuj je dzień po dniu. Zaplanuj w ciągu dnia czas, który przeznaczysz tylko dla siebie. Tak samo jak warto zaplanować relaks – tak samo warto zaplanować czas, w którym to zrobisz coś dla swojego ciała, duszy czy umysłu. Jeśli tego nie zaplanujesz – nie licz, że nagle w ciągu dnia znajdziesz na nie czas. Przecież zawsze jest coś ważniejszego od Ciebie.

5 wakacyjnych nawyków, które warto zachować na dłużejPOZNAWANIE NOWYCH MIEJSC

Już samo planowanie urlopu jest bardzo przyjemne i ekscytujące. Dlaczego miałbyś ograniczać się do tych pozytywnych emocji tylko raz do roku? Pomyśl o rzeczach, które chciałbyś zobaczyć. Następnie wyszukaj miejsca w Twojej okolicy, o których być może nie miałeś pojęcia, a które kuszą Cię swoimi krajobrazami. Zrób po prostu listę miejsc, w które chciałbyś się wybrać – jutro, za miesiąc, za rok, za 5 lat. Jeśli masz już taką listę, pora zacząć ją realizować!

Zdaję sobie sprawę, że po drodze pojawi się cała masa wątpliwości, przeszkód i dylematów, jednak pomyśl o tym co pozostanie Ci po takich wyprawach – bezcenne wspomnienia, których nikt Ci nie odbierze. A może wybierzesz się po prostu przed siebie i zatrzymasz w miejscu, które będzie Ci odpowiadało? Wszystko zależy od Ciebie! Jeśli Twoją jedyną wątpliwością są finanse i uważasz, żeby podróżować po Polsce czy nawet po świecie trzeba mieć dużo gotówki, koniecznie przeczytaj artykuł mojego kolegi Michała, który doskonale wie, że to nieprawda! ;). Już wiesz, gdzie wybierzesz się w swoją kolejną podróż?

WYSOKI POZIOM ENERGII I RADOŚCI ŻYCIA

Nie oszukujmy się. Słońce, długi dzień, więcej wolnego czasu czy letni klimat sprzyjają naszemu poczuciu szczęścia. Jednak nie są z pewnością jedynymi wyznacznikami poziomu naszej energii. To oczywiste, że idąc do pracy masz znacznie mniej entuzjazmu aniżeli kiedy z niej wychodzisz czy kiedy wyruszasz na urlop.

Jednak pomyśl, jakby to było gdyby chociaż małą cząstkę Twojej wakacyjnej energii przenieść do życia codziennego. Co by mogło się zmienić? Jak mógłbyś wykorzystać ten dodatkowy zapas siły? Zastanów się zatem co sprawia, że Ci się po prostu chce! To nie wakacje powodują, że masz lepszy humor, tylko Twoje myśli i wyobrażenia o nich. Zatem możesz także tak nastawić swój umysł, aby idąc do pracy myśleć o niej z entuzjazmem. Możesz pomyśleć „łatwo mówić” i pozostać w miejscu w którym jesteś, jednak to od Ciebie zależy czy będziesz nadal narzekać czy postanowisz zrobić coś ze swoim życiem!

Kup licencję

Podobne wpisy

2 komentarze to “5 wakacyjnych nawyków, które warto zachować na dłużej”

    • Gosia Mostowska

      Termet, oczywiście to nie jest łatwe utrzymać wszystkie te rzeczy, kiedy obowiązki gonią. Jednak chciałam podkreślić, że warto przenieść je w jakiejś części do swojego codziennego życia, na tyle na ile jesteś sobie w stanie pozwolić. Niech będzie to nawet 10 minut relaksu dziennie. Tak mało, a może tak wiele pomóc.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.