Idealne zdrowe śniadanie? Owsianka!

Drukuj Kategorie: Autor: Gosia

Owsianka. Dlaczego warto jeść owsiankęNiektórzy jej nie znoszą, a inni uwielbiają. Jednak zdrowych wartości odżywczych nikt jej nie odmówi. Jako że zdecydowanie należę do grupy miłośników owsianki to dzisiaj mam zamiar przekonać sceptyków, że warto jeść płatki owsiane, a pozostałym przypomnieć, jakie wartości dostarczamy dla naszego organizmu wraz z każdą łyżeczką owsianki!

  • Płatki owsiane są przede wszystkim bogatym źródłem błonnika, który stymuluje pracę jelit i niejako „wymiata” niekorzystne dla nas produkty przemiany materii.
  • Zawierają witaminy z grupy B, m.in. witaminę B6 i B1, które to odpowiedzialne są za lepszą koncentrację i pamięć oraz doskonale przeciwdziałają ogólnemu rozdrażnieniu organizmu i zmęczeniu tak podczas wysiłku fizycznego jak i umysłowego.
  • Ziarno owsa bogate jest w nienasycone kwasy tłuszczowe oraz witaminę E, które nie tylko wspaniale wpływają na stan naszej skóry nawilżając ją i niwelując podrażnienia, ale również chronią przed nowotworami.
  • Co więcej płatki owsiane to nieocenione źródło wielu minerałów, takich jak magnez, cynk, selen czy żelazo, które regulują pracę całego naszego organizmu.
  • Ma naprawdę niewiele kalorii – chyba nie muszę pisać nic więcej :).

Owsianka. Zdrowy sposób na śniadaniePonadto owsiankę przyrządza się bardzo szybko i można ją jeść codziennie. Nuda w tym zakresie nam nie grozi, gdyż kombinacji owsiankowych jest całe mnóstwo! Ostatnio, moim ulubionym zestawem są płatki owsiane ugotowane na wodzie, przykryte kawałkami prażonego lub świeżego jabłka oraz kilkoma orzechami, z dodatkiem miodu, cynamonu i kilku łyżek jogurtu koziego lub mleka roślinnego. Latem za to, zajadałam się owsianką z borówką amerykańską i malinami – taka owsianka nie ma sobie równych :).

A jaki jest Twój ulubiony sposób na owsiankę?

Kup licencję

Podobne wpisy

  • Gosia

    Z Twojego artykułu wynika,że gotujesz owsiankę niektórzy piszą: Jeśli owsianka na wodzie to zalewamy wrzątkiem czy gotujemy?,,Owsiankę najlepiej zalewać wrzątkiem i zostawić na jakiś czas, aby płatki nasiąkły. Nie trzeba jej gotować, ponieważ rozgotowana działa jak cukier prosty (to trochę tak, jak z rozgotowanym ryżem czy makaronem). Dodatek wody i zalanie płatków zapobiegnie temu, że ‘zabiorą’ nam wodę z organizmu”
    Różne opinie na internecie znalazłam….

    • Gosia Mostowska

      Dzięki Gosia za komentarz. Rzeczywiście z mojego wpisu nie wynika jak dokładnie przyrządzam tę owsiankę, a Twoja uwaga jest bardzo słuszna. Swoją owsiankę (tzn. same płatki owsiane) zalewam wrzątkiem i zostawiam na ok. 10 minut, a później tylko podgrzewam przez chwilę, aby była mocno ciepła. “Przegotowywanie” chyba niczemu nie służy ;)