Dlaczego warto ćwiczyć?

Drukuj Kategorie: Autor: Gosia

Często dzieje się tak, że zaczynamy ćwiczyć, bo chcemy schudnąć bądź wyrzeźbić ciało. Jednak wysiłek fizyczny nie tylko świetnie wpływa na naszą sylwetkę, ale ma przede wszystkim rewelacyjny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu.

Często również jest tak, że my doskonale zdajemy sobie sprawę z tych wszystkich korzyści płynących z aktywności fizycznej, ale po prostu nie chce nam się ruszyć. Zazwyczaj ta niechęć tkwi w nas do pewnego momentu… aż nie zaczniemy. Tak, wysiłek fizyczny zdecydowanie uzależnia :).

 

Co zrobić, żeby jakoś wstać z wygodnej kanapy i zmusić swoje ciało do walki z tkwiącym w nas leniem? Droga jest prostsza niż Ci się może wydawać! Podzielę się z Wami tym, co przemówiło do mnie. Świetnym sposobem okazało się uświadomienie sobie wszystkich dobrodziejstw, które spotkają mnie, jeśli będę systematycznie trenować.!

Za każdym razem kiedy wątpiłam, nie chciało mi się, czy znajdywałam wymówki, sięgałam po wydrukowane wcześniej zalety uprawiania sportu. Czytałam punkt po punkcie i z czasem na mojej twarzy malował się uśmiech, a w głowie pojawiała się chęć do podjęcia wyzwania. Na mnie zawsze działało, a dzisiaj ta kartka nie jest już mi potrzebna, bo po pierwsze, znam te wszystkie korzyści na pamięć i po drugie, bo się uzależniłam tak, że nie wyobrażam sobie dnia bez małej katorgi ;).

 

dlaczego warto cwiczyc

 

A zatem: dlaczego warto ćwiczyć?

 

Po pierwsze dla zdrowia

 

Wysiłek fizyczny wpływa istotnie na cały nasz organizm. Jednak wiem, że najlepiej przemawiają do nas przykłady. Oto one:

  • Wzmacnia się układ odpornościowy
  • Serce staje się silniejsze, dzięki czemu obniżasz ryzyko chorób serca
  • Usprawnia się funkcjonowanie układu krwionośnego ( poziom cholesterolu ulega obniżeniu)
  • Pojemność płuc zwiększa się, przez co lepiej Ci się oddycha
  • Reguluje się poziom cukru we krwi
  • Zwiększa się gęstość kości, co zmniejsza ryzyko ich złamań
  • Zwiększa się masa mięśniowa, dzięki czemu jesteś silniejszy i bardziej wytrzymały.

 

Po drugie dla energii

 

Poranna gimnastyka pobudzi Twoje ciało i mózg do działania, pozwoli na rozgrzanie mięśni i stawów, które po całej nocy są nieco ospałe. Dzięki takiemu porannemu wysiłkowi zaczniesz dzień w pełni sił i dobrego nastroju. Z kolei, jeśli w ciągu dnia zaczynasz odczuwać znużenie i zmęczenie, kawa (po którą w takiej sytuacji najczęściej sięgamy) nie jest najlepszym sposobem na pobudzenie, ponieważ w niedługim czasie po jej spożyciu wszystko wraca do stanu sprzed jej wypicia.

To, czego Ci potrzeba to ruch! Wysiłek fizyczny podniesie ciśnienie krwi i dotleni Twój mózg, który będzie pracował na najwyższych obrotach, a Ty odzyskasz siłę i jasność umysłu.

 

Po trzecie dla efektów wizualnych

 

Z pewnością czekałeś na ten punkt ;). Nie będę się zbytnio rozpisywać, bo wiesz co mam na myśli. Dzięki regularnym treningom Twoje ciało wysmukli się, ujędrni i wymodeluje. Twoja sylwetka nabierze pożądanych kształtów, a Ty poczujesz się bardziej atrakcyjny niż kiedykolwiek. Jeśli zależy Ci także na zgubieniu kilogramów, nic nie działa bardziej skutecznie.

Ruch zmniejsza ilość tkanki tłuszczowej i przyspiesza przemianę materii, której poziom utrzymuje się jeszcze po zakończonym treningu. Ponadto warto wspomnieć, że dzięki zwiększonej ilości tlenu dostarczanego do tkanek, skóra staje się bardziej napięta, odżywiona i ukrwiona, przez co wygląda młodo i promiennie.

 

Po czwarte dla samopoczucia

 

Niezwykle istotny punkt, bo niesie ze sobą ogromne efekty. Już samo to, że będziesz czuł się atrakcyjny fizycznie wpłynie na Twoje myślenie o sobie. Wzrośnie Twoja samoocena, a Ty wraz z systematycznymi treningami będziesz czuł się coraz lepiej. Poziom stresu ulegnie zmniejszeniu, ponieważ intensywne ćwiczenia rozładowują stres i napięcie.

Poprawi się jakość Twojego snu, dzięki czemu już od rana będziesz w świetnej formie! Ponadto zostało naukowo potwierdzone, że uprawianie sportu pomaga w walce z depresją oraz nałogami. Ludzie na nowo odnajdują sens życia i zaczynają postrzegać otoczenie bardziej pozytywnie.

 

Po piąte dla świeżego umysłu

 

Czy wiesz, że w niektórych korporacjach istnieje “przymus” chodzenia? Oznacza to, że zamiast siedzieć za biurkiem przez 8 godzin, robimy sobie przerwy na przechadzki, biegi czy skłony. “Mniej gadania oznacza więcej działania”. Gdy się rozsiadamy za biurkiem mamy zwyczaj zerkania do różnych niepotrzebnych nam w danym momencie źródeł czy rozmów, które tylko nas rozpraszają. A nasza kreatywność pojawia się zazwyczaj wtedy, gdy nasze ciało i umysł zajęte są czymś zupełnie innym niż myśleniem – wiesz już czym – aktywnością fizyczną :).

Po wysiłku fizycznym nasz proces myślowy wyostrza się, przez co do głowy przychodzą nam zaskakujące i świeże pomysły! Kiedy nasze ciało jest zajęte, umysł odpoczywa, dzięki czemu szybko się regeneruje i po ćwiczeniach jest gotowy do działania!

 

Po szóste endorfiny

 

Zauważ, że nawet jeśli podczas ćwiczeń masz dość, przeklinasz wszystko i wmawiasz sobie, że zaraz upadniesz i nie wstaniesz, to po treningu to wszystko przemienia się w najszczerszy uśmiech i ogromną satysfakcje! Magia? Nie, endorfiny.

Podczas wysiłku w Twoim mózgu uwalniane są hormony szczęścia, które odpowiadają za Twój pozytywny nastrój i lepsze samopoczucie. I właśnie dla tej chwili warto się dobrze zmęczyć i spocić.

 

Aktywność fizyczna to inwestycja na przyszłość, która się opłaca. Wskakuj zatem w wygodne ciuchy i zrób dla siebie pierwszy krok! A jeśli jesteś z tych, których wysiłek fizyczny już „wkręcił” na dobre, napisz koniecznie co Ciebie najbardziej zmotywowało do ćwiczeń.

Kup licencję

Podobne wpisy